Update...

Har som vanligt varit riktigt dålig på att uppdatera min blogg. Men jag har som vanligt mina förklaringar. Tänkte därför skriva ner den senatse veckan kort fattat så kanske ni förstår lite grann varför jag inte har haft tid att skriva.

 Okej...... Senaste dagarna som jag inte har skirvit i bloggen har som vanligt bestått utan en massa arbete. Har ju haft öppet till 19.00 på jobbet under sommaren och sedan en vecka tillbaka så har vi öppet som vanligt till 20.00 igen. Måste erkänna att den där extra timmen verkligen känns och varje gång klockan slår sju så tänker jag: - Ja vid den här tiden stängde vi förut och nu har jag en hel timme kvar. Hur som helst har sedan två-tre veckor tillbaka börjat med träningen igen, och har hållt mitt tränings schema på 5 dagar i veckan utmärkt. Så nästan varje dag efter jobbet har jag åkt till gymmet med H och tränat. Det känns verkligen så jävla skönt att ha kommit igång med träningen. Jag känner mig faktiskt så jävla fräsch efter att jag har tränat, det känns som att alla porer blir helt rena efter att man stått där på en maskin och svettats i en timma.
Vad har mer hänt det senaste då?.... Jo min dator har hållt på att krångla hur länge som helst. Skärmen glappar och ibland fungerar den inte alls. Så ungefär i en vecka har jag försökt ringa till HP´s support för att dom ska komma och hämta datorn för att skicka den på service. Måste säga att deras kundservice är den sämsta jag varit med om någonsin. Det tog en vecka och jag skojar verkligen inte när jag säger en vecka och jag vet inte hur många samtal jag ringt då för att komma till rätt person. För det mesta när jag ringde och kom fram var det riktigt otrevlig, okompetent och inte alls service minded personal som svarade. Jag tror att dom bad mig ringa tillbaka säkert tio gånger för att det var många som ringde just nu. Sista personen som jag pratade med som äntligen bokade en service åt mig på datorn fick jag typ dra ut orden ifrån, han sa typ fem ord under hela samtalet och samtalet eller tiden jag satt i telefonen med honom var ca 5 minuter. Hallå!...... Vad fan är det för jävla kund support egentligen? Om jag hade varit chef på det stället skulle jag lätt byta ut 95% av deras personal. I vilket fall så är jag glad över att jag slipper tillbringa mina lunch ratster nu för att ringa till deras jävla support. Dom var nämligen här och hämtade datorn igår, så nu är jag utan dator i upp till 3 veckor.( Fast jag har ju tur att H har en dator också som jag kan låna ) Hoppas nu bara att dom fixar min dator. För det skulle verkligen inte förvåna mig om jag fick tillbaka den med en servicelapp där det står att dom inte hittade något fel eller att det här felet inte är ett garanti fel. Fast jag vet att jag har all rätt på min sida.
Shit vilket gnäll det vart på mig nu då. Men men hoppas det är okej för denna gång måste bara få skriva av mig detta.

Något roligt som har hänt idag på jobbet ver en kund som kom in förra veckan och det uppstod ett missförstånd kan man väl säga orkar inte skriva hela historian här men i vilket fall så hittade jag felet och ringde upp kunden. Så idag så kom han in och lämnade ett brev med en liten text om att han skämdes lite och en presentcheck på blommor. Den gesten gjorde verkligen min dag och jag blev så glad, att en person som man mött en gång tidigare i ca 5 minuter angående " ett misstag " tar sig tid att gå till en blomsteraffär för att köpa ett presentkort och sen skriver några rader där personen erkänner att han hade fel och inte höll riktigt koll. Det är verkligen underbart att veta att det finns sådana människor där ute. Och jag vet att du " 2000 kronors mannen" antagligen aldrig kommer att läsa detta men skulle jag dela ut dagens ros och dagens ris så skulle du defenitift få dagen ros för denna gest.
Jaja nu har jag verkligen skrivit av mig och kommer faktiskt inte på något mer som är värt att skriva om i bloggen som har hänt den senaste veckan. Men nu kanske ni förstår varför jag inte har skrivit så mycket det senaste. Min dator har inte fungerat som den ska, jag har jobbat till 20.30 på kvällarna och därefter tränat så jag har inte varit hemma förrän ca 22:45 och då ska man ju duscha äta och sen sova. Men ska försöka låna H´s dator för att klämma in små meningslösa inlägg lite då och då för att hålla bloggen vid liv.
 Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0