Lite motion i allafall

Bytte ut ett träningspass på gymmet mot lite löpning i hagaparken. Det blev lite jogging med H på ett spår som tar ca 1 timma att gå. Vi var klara på ca 30 min. Kan ju säga det att min kondition absolut inte är den bästa, men vi har bestämt nu att vi ska gå på morgonpromenad varje morgon innan frukost och på kvällen ska vi jogga samma runda som vi tog nu i hagaparken. Ska bli kul och se hur mycket snabbare och bättre kondition man kommer få. För denna gången orkade jag ju inte springa hela vägen utan jag fick håll redan efter 10 minuter, så efter det fick vi varva mellan joggning och att gå.
Men tänkte på det där med att få håll när man springer. Jag undrar verkligen varför det blir så att man får det. Varför får man ont i sidan av magen när man tränar kondition? Jag antar att det beror på att man kanske är otränad men varför just ont i sidan av magen?, känns ju som att det skulle vara mer logiskt att man fick ont i benen eller i hjärtat eftersom dom får jobba mer än vanligt.

Ska strax gå och sova, känner mig ganska så trött. Men först tänkte jag kolla på någon film för annars kommer jag aldrig somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0