Nu är det bokat

Behöver verkligen tvätta nu. Har hur mycket kläder som helst i tvättkorgen och inte fullt lika många i garderoben.
Bad H att sätta tvätt tid idag så att han kunde köra nån maskin på eftermiddagen. Men han ringde på när jag var på jobbet och sa att det inte fanns något ledigt idag. Bad honom sätt en tid imorgon eftersom att vi verkligen måste tvätta, han sa då okej och sen la vi på.
När jag slutat  jobbet pratades vi vid igen på telefon frågade då om han satt någon tvätt tid tills imorgon, men det hade han glömt fick jag till svar. Okej fine, ingen fara jag går ner när jag kommer hem och kollar om det finns någon tid tills imorgon och i såfall så bokar jag.
När jag kommit hem och går ner till tvättstugan så fanns det självklart massa tider både idag och imorgon. Och jag vet att våra grannar inte brukar tabort den där mojängen på boknings grejen efter deras tvätt tid är slut så tror faktiskt att min kära sambo helt enkelt inte orkat gå ner när han var hemma och sen inte haft tid eftersom han skulle umgås med sin kusin idag. Inte för att det är världens grej, men måste ändå fråga för skoj skull när han kommer hem. Antagligen kommer han le och lägga huvudet på sne och säga att han kanske glömde att kolla idag med. Och vem kan mot stå hans leende? Inte jag i af.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0