Dubbelmoral!

Är så otroligt trött på människor som försöker vara så perfekta utåt och samtidigt predikar hur man själv ska leva och vad som är rätt och fel här i livet när dom själva gör precis samma sak. Jävla dubbelmoral! Självklart förstår jag att man kanske inte alltid är stolt över allt man har gjort i sina dagar men då tycker jag absolut inte att man ska predika för någon annan hur fel det är när man själv inte kan stå för sina saker. Sen kan jag även förstå att man kanske inte alltid vill dela med sig om saker man är mindre stolt över men då ska man bara hålla käften helt också och inte yttra sig.

Förstår verkligen inte folk med sådan dubbelmoral är det för att man själv skäms så mycket och vet att man gjort fel och sedan försöker kompensera detta med all predikan till andra eller är det så att det är lättare att fokusera på någon annan och dennes liknande för att själv glömma, må bättre och låtsats som att inget har hänt.

Varför är folk så besatta av att vara så perfekta hela tiden? Räker det inte med att vara sig själv längre? Duger inte jag som jag är utan att behöva spela någon annan eller lägga upp en snygg fasad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0