Jag slutar röka......

Igår kväll bestämde när jag hade två stycken ciggaretter kvar i mitt paket bestämde jag mig på allvar att sluta röka. Så denna dagen har varit en riktig pina för mig. Har sedan i morse haft en konstant huvudvärk, ett otroligt röksug ( blir sjukt mycket mer röksugen när man vet att man inte får eller kan) röksuget har jag ersatt med tuggummi, läkerol och liknande. Måste konstant tugga på något för att föra tankarna på annat håll. Detta låter ju fakriskt inte alls bra, jag kommer säkert tillhöra dom som går upp i vikt när man slutar röka men jag ger det ett försök ändå. Som sagt så har första dagen gått och den är snart över utan ett endaste bloss på en cigg.

(Jag vet att jag aldrig kommer kunna sluta röka hekt eftersom jag gillar det så mycket därför har jag bestämt att jag slutar röka på vardagar och får endast feströka.)

Jag kommer hålla er updaterade på hur det går.......



Kommentarer
Postat av: Anders Berg

Jag håller på Dig Petra!

Tänk på att det är (frånvaron av) Nikotinet som skapar all abstinens och de största plågorna. Nikotin är inte skadligt för den redan tillvanda. Nikotin-tuggummi är ett perfekt sätt att lösa det problemet längre fram...



Du fixar det!

2009-08-26 @ 16:21:34
Postat av: Anonym

Men gud kvinna, tänk inte så mycket på cigaretterna å så. Jag har vart rök fri snart en månad, om 3 dagar, funkar skit bra för mig. Vill aldrig mer röka, usch vad äckligt det luktar å fy..nej, inte min grej det där, å ändå rökte jag i 3 år innan jag verkligen bestämde mig. å skulle jag börja fest röka, skulle jag bli beroende direkt igen man går i fällan. ;) Lycka till med rökningen du också. Kram.

2009-08-26 @ 22:00:10
URL: http://siwidasalme.blogg.se/
Postat av: Kaksimas

Nu finns en ny blogglista, var med från början och få massvis med nya besökare till din blogg.



http://blogglistan.kaksimas.se

2009-08-28 @ 13:23:23
URL: http://blogglistan.kaksimas.se
Postat av: Karin

Vad duktig du är !

Ytterst få klarar av det här med att feströka, och hålla upp på vardagar....

Hoppas du klarar det, eller lägger av helt och hållet !

Ska väl också göra ett ryck, men jag har snart rökt i trettio år, och aldrig lyckats sluta förut...

Har bestämt mig för att testa hypnos. Karaktär har jag ingen, så jag behöver nog omprogrammera mig lite... =P

2009-09-24 @ 19:22:05
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0