Singel i stan

Att jag skulle stå här som singel var absolut inget jag trott om någon hade frågat mig för 2 veckor sedan. Men nu är jag här sedan 8 dagar tillbaka. Åtta dagar i mitt nya singel liv har passerat. Det kom verkligen som en shock för mig när Per-Oskar berättade för mig att han ville göra slut. Hade inte i min vildaste fantasi tänkt att vi skulle gå skilda vägar, absolut inte såhär fort.
Jag har ännu inte fått något ordentlig förklaring till hans beslut men det känns faktiskt som att det kvittar nu. Visst alla tjejer vill alltid ha en förklaring så att man vet vad som gick snett så att man kan ha med sig det som en lärdom till nästa förhållande. Men eftersom att jag fortfarande inte känner att jag hade kunnat påverka honom så mycket till att inte ta detta beslutet då den lilla förklaringen jag fått är att vi har småtjafsat i ca 1 månad ( Come on, wtf is that?, the worlds got bigger problems! ). Jag har alltså nu själv valt att inte försöka lappa ihop detta trots att jag trodde att detta var ett seriöst förhållande jag var i som skulle hålla läääääänge eftersom jag tycker om honom så otroligt mycket och vi är så pass lika som personer och förstår varandra ganska bra.
Men jag vet att det måste finnas mer grund till att det tog slut och vad det är för något, det är det bara Per-Oskar som vet. För jag har svårt att tro att man är lika korkad som en 15 åring och väljer att avsluta ett förhållande för att man har tjafsat i 1 månad. Min tanke blir liksom då att kan man inte stå ut med vardagstjafs som alla som bor ihop har. Kan man inte stå ut med det så kommer du inte att klara dig långt i ett seriöst förhållande. Du kommer aldrig att klara av att skaffa barn, då jag hört att det första året är det jobbigaste. Ska man då bara dra för att det inte var lika roligt som att vara ute med polarna och dricka bärs? Nä jag vet inte och jag bryr mig inte längre. Har insett av den lilla fakta jag fått att vi inte alls tog detta förhållande lika seriöst. Jag må vara 23 och du 30 men det betyder inte att jag inte kan vara seriös.

Det jag har att fokusera på nu är att skapa min egen plattform och trygghet här i stockholm. Jag söker lägenhet förfullt och känner bara att jag vill få ordning på allt. Jag vill känna att jag har mitt eget och inte behöver förlita mig på någon annan. Jag kan faktiskt stå på mina egna ben och det är precis vad jag ska göra!
Tänker absolut inte sticka under stolen med att jag hatar singel livet mer än något annat och vill inget hellre än att ha en mysig kille att krypa upp hos om kvällarna. Men även om det skulle dyka upp någon snart så har jag lärt migatt skynda långsamt är det bästa. Jag kommer därav inte slänga mig in i något super seriöst utan ta det i den takt jag behöver för just nu är det bara fokus på mig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0